Wednesday, June 27, 2018

سيستم همكاري در فروش چگونه كار مي كند؟

سيستم همكاري در فروش چگونه كار مي كند؟

معمولا سيستم همكاري در فروش در هر وب سايت يا كسب و كاري به صورت برنامه نويسي شده ايجاد مي شود. وب سايتي كه قصد دارد سيستم همكاري در فروش خود را راه اندازي كند بايد از طريق برنامه نويسي اين كار را انجام دهد.
سيستم همكاري در فروش به چند صورت قابل اجرا است. يكي از متداول ترين آنها لينك همكاري در فروش است كه در اكثر وب سايت ها مشاهده كرده ايد.
در اين روش لينكي مخصوص هر فردي كه تمايل دارد در فروش محصولات و خدمات سايت همكاري داشته باشد در نظر گرفته شده است. از طريق لينك منحصر به فرد، اگر هر بازديدكننده اي كه وارد سايت مي شود يك تراكنش مالي را انجام دهد كه ممكن است خريد محصولي باشد يا عضويت در همايشي باشد يا اينكه خدماتي را سفارش دهد قابل پيگيري خواهد بود و به ازاي آن پورسانت تعيين شده به حساب بازارياب مورد نظر واريز مي شود.
اين سيستم به صورت برنامه نويسي شده و بسيار دقيق مي باشد و تمام بازديد هاي ارجايي از لينك منحصر به فرد قابل پيگيري است. حتي در بعضي از سيستم هاي همكاري در فروش اين امكان وجود دارد كه مثلا بازديدكننده اي از يك لينك بازاريابي وارد سايتي شده است و در آن لحظه فقط عضو سايت شده و يك ماه بعد به سايت بازگشته و خريد خود را انجام داده است. در اين صورت پورسانت اين مورد هم براي فرد بازارياب لحاظ مي شود.
مورد بعدي هم استفاده از كد معرف است. شايد كد معرف را بيشتر در سيستم هاي زير مجموعه گيري ديده باشيد. ولي در سيستم همكاري در فروش هم قابل استفاده است ولي زياد كاربردي نيست و اصلا پيشنهاد نمي شود از كد معرف استفاده شود.
همچنين برنامه نويسي چنين سيستمي هم براي همكاري در فروش ساده تر مي باشد.
مدل بعدي كمي متفاوت تر است و نيازي به برنامه همكاري در فروش خاصي ندارد. در اين روش طبق مذاكره هايي كه بين دو كسب و كار صورت مي گيرد همكاري در فروش انجام مي شود كه در ادامه مثالي از آن ميزنم تا بهتر متوجه شويد.

نمونه هايي از همكاري در فروش در كسب و كارهاي آنلاين

همانطور كه در ابتدا اشاره كردم فقط فروشگاه هاي اينترنتي از همكاري در فروش استفاده نمي كنند بلكه در حال حاضر كسب و كارهاي زيادي به شكل هاي مختلف از اين سيستم براي توسعه كسب و كار خود استفاده مي كنند. در ادامه كسب و كارهايي را مثال مي زنم كه با استفاده از سيستم هاي همكاري در فروش بيشتر ديده و شناخته شده اند.
نمونه اي از كسب و كارهايي كه به خوبي از سيستم همكاري در فروش بهره برده اند شركت هاي هاستينگ بوده اند. بسياري از ارائه دهندگان هاست در ايران مثل شركت هاي ميهن وب هاست و ميزبان فا به واسطه همكاري در فروش معروف شده اند و هم اكنون مشتريان زيادي به دست آورده اند.

نمونه اي ديگر سايت هاي آپلود فايل يا كوتاه كننده لينك هستند. سايت هايي مثل Opizo  و UploadBoy هم به واسطه معرفي توسط افراد ديگر شناخته شده اند. هر كدام از آن ها به غول هايي در حوزه كاري خود تبديل شده اند.
نمونه ديگر را مي توانيم در اسنپ و تپسي و الوپيك ببينيم. با كدي كه اين 3 اپليكيشن معروف در زمينه درخواست تاكسي و پيك موتوري آنلاين در محل به شما مي دهند مي توانيد كسب درآمد كنيد. هم شما اعتبار رايگان براي سفرهاتون دريافت مي كنيد و هم افرادي با اين سرويس هاي خدماتي آشنا شده اند.

هم اكنون استارتاپ هاي معروف زيادي از اين استراتژي براي بيشتر ديده شدن استفاده مي كنند.
نمونه اي ديگر از همكاري در فروش را مي توانيم در سايت ايوند ببينيم. در صفحه هر رويدادي كه برويد قسمتي به نام “اعتبار رايگان” وجود دارد. در اين قسمت ايوند از شما مي خواهد تا :
لينك زير را براي دوستانتان ارسال كنيد تا ۴% خريد شان را براي ثبت‌نام در اين رويداد هديه بگيرند و شما نيز با هر بار خريد دوستانتان ۶% خريد شان از ايوند هديه بگيريد.

اين هم نمونه اي جالب از سيستم همكاري در فروش است كه در سايت ايوند به تازگي ديده مي شود.

نمونه ديگر مي توان به سايت ميلرلايت اشاره كرد كه در زمينه ارائه سرويس ايميل ماركتينگ فعاليت مي كند. ميلرلايت به ازاي هر كاربري كه سطح كاربريش را ارتقاء بدهد و توسط شما معرفي شده باشد 20 دلار به شما اهدا مي كند.

نمونه اي ديگر مي توان به سايت هاي پيش بيني فوتبال اشاره كرد كه امروزه توسط افراد سرشناس اينستاگرامي به هواداران خود معرفي مي شوند. اگر توجه كرده باشيد بسياري از افراد معروف در اينستاگرام از طريق لينكي كه بيو خود گذاشته اند قصد دارند در سود حاصل شريك شوند. كه البته اين نمونه سايت ها غير قانوني هستند و مجوز فعاليت ندارند.

همانطور كه اشاره كردم برخي از استارت آپ ها هم از همكاري با يكديگر براي گسترش كسب و كار خود استفاده مي كنند. حتما ايميل هايي را دريافت كرده ايد كه از طرف استارتاپ معروفي ارسال شده است و در آن استارتاپ ديگري معرفي شده است. به عنوان مثال استارتاپ نوار محصولات سايت فرانش را در خبرنامه ايميلي اش به كاربرانش معرفي كرده است و همچنين فرانش هم محصولات نوار را با تخفيف 30 درصدي به اعضايش معرفي كرده است.
نمونه اي از همكاري هاي فرانش با ديگر استارتاپ ها :

به اين همكاري ها هم مي توان همكاري در فروش گفت البته از نوع سومي كه عرض كردم. در اين روش معمولا كسب و كارها با مذاكره و اعتماد به يكديگر به توافق مي رسند تا همكاري هايي را با هم انجام دهند.
پس همانطور كه متوجه شديد همكاري در فروش مدل هاي مختلفي دارد و فقط محدود به فروش محصولات فيزيكي يا ديجيتالي نمي شود.

اهميت استفاده از همكاري در فروش در كسب و كارهاي اينترنتي

همانطور كه تا اينجا متوجه شديد كسب و كارهاي آنلاين زيادي به واسطه راه اندازي سيستم همكاري در فروش توانسته اند كسب و كار خود را گسترش دهند و سود آوري بيشتري براي خود خلق كنند.
از سيستم همكاري در فروش به عنوان يك استراتژي در كسب و كار مي توان استفاده كرد. در واقع يكي از ابزارهايي كه كسب و كارهاي كوچك مي توانند از آن براي رقابت با رقباي بزرگتر از خود استفاده كنند استفاده از سيستم همكاري در فروش است.
هر كسب و كاري مي تواند از همكاري در فروش به عنوان يك ابزار قدرتمند تبليغاتي استفاده كند. همچنين راه اندازي چنين سيستمي براي هر كسب و كاري رايگان است البته فارغ از راه اندازي برنامه آن بر روي بستر اصلي كسب و كار(اپليكيشن موبايلي يا وب سايت)
در واقع هر كسب و كاري توسط همكاري در فروش با هزينه بسيار كمي مي تواند خدمات يا محصولات خود را تبليغ كند. البته اينكه ماهيت كار رايگان است، يعني افراد به صورت رايگان جذب سيستم مي شوند و تمايل پيدا مي كنند تا براي كسب و كار مورد نظر تبليغ كنند و در سود آن شريك شوند.
اين يعني يك استراتژي خوب براي فروش بيشتر محصولات و خدمات به صورت رايگان. البته همكاري در فروش مزيت هاي زيادي براي كسب و كارهاي آنلاين دارد كه در ادامه به آن ها اشاره خواهم كرد.

مزيت هاي سيستم همكاري در فروش براي كسب و كارهاي آنلاين

يكي از بهترين مزيت هاي آن بيشتر ديده شدن كسب و كار است. افراد زيادي به واسطه همكاري در فروش با كسب و كار مورد نظر آشنا مي شوند و ممكن است به مرور زمان با خريد ديگر محصولات و خدمات به مشتريان دائمي آن كسب و كار تبديل شوند.
همكاري در فروش نقش عمده اي در برند سازي كسب و كار ها دارد. كسب و كار هاي زيادي به واسطه سيستم هاي همكاري در فروش توانسته اند مخاطبان زيادي را بدست آورند.
افزايش بازديد سايت از ديگر مزيت هاي سيستم همكاري در فروش است. هر وب سايتي كه از اين سيستم استفاده مي كند مي تواند ترافيك بالايي را به صورت رايگان به دست بياورد. از طرفي ترافيك بالا هم باعث بهبود رتبه الكسا خواهد شد.
همچنين استفاده از سيستم همكاري در فروش باعث بهبود سئو سايت هم مي شود. مسلما افرادي كه قصد دارند با همكاري در فروش كسب درآمد داشته باشند بايد لينكي به وب سايت كسب و كار مورد نظر بدهند تا از طريق لينك ارجاع بتوانند فروش هايي را به نام خود ثبت كنند.
در اين صورت به طور ناخودآگاه فردي كه به عنوان بازارياب فعاليت مي كند باعث ساخت بك لينك هايي براي وب سايت مورد نظر مي شود. و به اين صورت ممكن است هزاران بك لينك متفاوت به صورت طبيعي براي وب سايتي كه سيستم همكاري در فروش دارد ساخته شود. اين كار در بلند مدت باعث افزايش اعتبار سايت نيز مي شود.
نكته مهم ديگر اين است كه هر بازارياب ممكن است در روز چندين بار به پنل بازاريابي خود در وب سايت مورد نظر سر بزند تا از فروش هاي ايجاد شده با خبر شود. همين باعث مي شود علاوه بر افزايش ترافيك سايت، بازگشت بازديد كننده و همچنين بازديد مستقيم از سايت نيز بالا برود و اين يكي از مهمترين فاكتورهاي گوگل براي رتبه بندي سايت ها در نتايج جست و جو در سال 2018 محسوب مي شود.

چه كسب و كارهايي مي توانند از همكاري در فروش استفاده كنند؟

همكاري در فروش در كسب و كارهاي سنتي هم ديده مي شود. همان بازارياباني كه به عنوان ويزيتور محصولاتي را معرفي مي كنند در واقع دارند بازاريابي وابسته يا پورسانتي انجام مي دهند كه اين هم نوعي از همكاري در فروش است.
اما در كسب و كارهاي آنلاين هم هر كسب و كاري كه محصول و خدماتي ارائه مي كند مي تواند از اين سيستم بهره مند شود. شايد پيش خود بگوييد كسب و كارهايي مثل اسنپ و الوپيك كه از اين سيستم استفاده مي كنند معروف هستند و به خاطر همين هم، مورد اعتماد هستند. ولي ما كه كسب و كار معروفي نداريم چه طور بايد افرادي را ترغيب كنيم تا براي فروش محصولات و خدماتمان به ما كمك كنند؟
البته شايد در ابتدا براي جذب بازارياب مجبور باشيد كمي هزينه كنيد و هر چقدر كسب و كار شما كوچك و نا شناخته هم باشد مي توانيد سيستم همكاري در فروش براي خود داشته باشيد.
اگر خدماتي ارائه مي دهيد و يا قصد فروش محصولات ديجيتالي را داريد دست شما بازتر است و مي توانيد پورسانت بيشتري را براي بازاريابان خود در نظر بگيريد. سعي كنيد كميسيون آن ها را طوري تعيين كنيد كه واقعا ترغيب شوند تا با شما همكاري كنند.
فراموش نكنيد هر چقدر هم كه كم سود كنيد و مجبور باشيد پول بيشتري را به بازاريابان خود بدهيد باز هم آشنا شدن يك مخاطب جديد با كسب و كار شما برايتان بسيار ارزشمند خواهد بود.
پس اگر محصولات ديجيتالي داريد(ويديوهاي آموزشي) يا خدماتي مثل ميزباني وب ارائه مي دهيد نگران سود كم در ابتدا نباشيد. مهم مشتريان جديد است كه با كسب و كار شما آشنا مي شوند و در دراز مدت سود آوري بيشتري براي شما حاصل مي كنند.
يكي از روش ها براي جذب بيشتر افراد به عنوان بازارياب اين است كه از تبليغات كليكي استفاده كنيد. در اين صورت بهتر است يك صفحه فرود در سايت خود درست كنيد و در آن مزاياي همكاري در فروش با سايت تان را كامل توضيح دهيد و افرادي كه روي تبليغات شما كليك مي كنند را به اين صفحه بكشانيد تا از اين طريق بتوانيد افرادي را به عنوان بازارياب جذب كنيد.
البته تنوع در محصولات و پر طرفدار بودن آن ها نيز عامل مهمي در ترغيب افراد براي كسب درآمد از طريق سايت شما مي باشد.
اگر كسب و كار اينترنتي شما پتانسيل اين را دارد كه بشود افرادي را علاقه مند كرد تا با شما در فروش محصولات و خدمات تان همكاري كنند حتما از آن استفاده كنيد. شك نكنيد همكاري در فروش يكي از بهترين استراتژي ها براي گسترش كسب و كارتان مي باشد.

چگونه سيستم همكاري در فروش براي كسب و كار خود ايجاد كنيم؟

اگر وب سايت شما داراي CMS اختصاصي است براي راه اندازي سيستم همكاري در فروش خود بايد از برنامه نويس سايت خود بخواهيد تا اين سيستم را براي شما بنويسد. در اپليكيشن هاي موبايلي هم همينطور است و بايد با برنامه نويس اپليكيشن تان اين قضيه را در ميان بگذاريد.
ولي اگر از وردپرس استفاده مي كند پلاگين هاي زيادي براي ايجاد سيستم همكاري در فروش وجود دارد كه مي توانيد از آن ها استفاده كنيد. اگر در گوگل عبارت “پلاگين همكاري در فروش” را جست و جو كنيد سايت هاي زيادي به شما نمايش داده مي شوند كه پلاگين هايي در اين زمينه را مي فروشند.
پلاگين Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates دو افزونه معروفي اند كه تست شده و بدون مشكل كار مي كنند. سعي كنيد حتما نسخه پولي آن ها را دريافت كنيد.

چگونه با همكاري در فروش كسب درآمد ميليوني داشته باشيم؟

هر كسي براي كسب درآمد از طريق همكاري در فروش نيازمند وب سايتي با محتواي عالي است. اگر مي خواهيد با همكاري در فروش كسب درآمد ميليوني و ثابتي در ماه داشته باشيد بايد وب سايتي داراي محتواي غني و عالي داشته باشيد.
اولين كاري كه بايد براي شروع همكاري در فروش انجام دهيد شناسايي محصولات و خدمات پر طرفدار است. همچنين توانايي و علاقه شما در توليد محتوا نيز شرط است.
مثلا شما به توليد محتوا در زمينه لاغري و تناسب اندام علاقه منديد يا اينكه تخصص داريد و قصد داريد در اين زمينه وب سايتي محتوا محور راه اندازي كنيد.
خب براي شروع بايد محصولات و خدمات پر طرفدار و محبوب در زمينه لاغري و تناسب اندام را شناسايي كنيد. به عنوان مثال : دمنوش هاي لاغري نيوشا، قرص هاي چربي سوز، محصولات ورزشي براي تناسب اندام مثل حلقه لاغري، كمربند لاغري و ماساژور، گن، تي شرت و شلوارك لاغري، كتاني هاي ورزشي، سي دي هاي آموزشي تي آر ايكس، پيلاتس و زومبا، كتاب هايي در زمينه لاغري و … را بايد شناسايي كنيد.
سپس شروع كنيد در زمينه لاغري و تناسب اندام محتواي عالي توليد كنيد. مثلا مقالاتي در مورد مزيت هاي استفاده از دمنوش هاي گياهي بنويسيد. مقالاتي در زمينه نقش ورزش در لاغري و تناسب اندام بنويسيد. مقالاتي در زمينه لباس هاي لاغري بنويسيد. مقالاتي در زمينه اهميت تي ار ايكس و پيلاتس در تناسب اندام بنويسيد. و مقالاتي به اين شكل… .
نكته مهم در اين است كه محتوايي كه توليد مي كنيد بايد كامل و جامع باشد به طوري كه بتواند رتبه خوبي در نتايج جست و جوي گوگل دريافت كند. همچنين عناوين مقالات هم بايد جذاب و ترغيب كنند باشد. مثلا : چگونه با كمتر ورزش كردن تا عيد 10 كيلو وزن كم كنيم؟
در اين صورت مي توانيد ترافيك فوق العاده اي را به وب سايت خود جذب كنيد و پيشنهاد خريد محصولاتي كه از قبل تعيين كرده ايد را به مخاطبان خود بدهيد.
به عنوان مثال مي توانيد مقاله اي با اين عنوان بنويسيد : چگونه در 2 ماه گذشته بيش از 10 كيلو وزن كم كردم؟ در اين مقاله مي توانيد مجموعه اي از محصولاتي كه براي همكاري در فروش تعيين كرده ايد را به معرفي كنيد. مثلا بگوييد از لباس هاي لاغري فلان برند استفاده كردم. از دمنوش هاي گياهي نيوشا روزانه استفاده كردم يا همچنين از حلقه لاغري در ورزش هاي روزانه ام استفاده كردم.
اين يك ايده بسيار جالبي است كه افراد زيادي ترغيب مي شوند تا محصول معرفي شده را تهيه كنند.
لينك هر كدام از اين محصولات را مي توانيد در مقاله خود قرار دهيد تا مخاطبانتان ترغيب شوند از آن ها استفاده كنند. البته اين طور مقاله ها در صورتي جواب مي دهد كه مخاطبان سايت تان به شما اعتماد داشته باشند. و اين كمي زمان بر است.
اين روشي كه مثال زدم يك مدل از همكاري در فروش بود. موضوعات متنوع و پر طرفداري وجود دارند كه با كمي جست و جو مي توانيد پيدا كنيد و روي آن ها مانور بدهيد. مثلا مي توانيد وب سايتي در زمينه نقد و بررسي بازي ها راه اندازي كنيد و در آن كنسول ها و دي وي دي هاي بازي هاي روز دنيا را بفروشيد.
نكته مهم اين است اگر هم سيستم همكاري در فروش مورد اطميناني وجود نداشت مي توانيد خودتان اقدام كنيد. مثلا با فروشگاه اينترنتي اي وارد مذاكره شويد. وب سايت تان را معرفي كنيد و بهشان پيشنهاد همكاري دهيد. در اين صورت ممكن است مجبور شويد ابتدا محصولات را از آن ها بخريد و دوباره خودتان در وب سايت تان به فروش برسانيد. البته اين مدلي كمي سخت مي شود و توصيه نمي كنم.
اگر هم، هم اكنون داراي وب سايتي محتوا محور هستيد بهتر است محصولات و خدماتي كه در رابطه با موضوع وب سايت شما هستند را شناسايي كنيد. به عنوان مثال در زمينه آي تي و فناوري اطلاعات روي خدمات زيادي مثل معرفي هاست، معرفي استارتاپ هاي جديد، معرفي سايت ساز ها و فروشگاه ساز ها، معرفي محصولات ديجيتال مثل دوربين، گوشي و … مي توانيد مانور بدهيد و از طريق معرفي اين محصولات و خدمات كسب درآمد داشته باشيد.

No comments:

Post a Comment