Monday, October 29, 2018

معرفی برخی از جاذبه های معروف آنتالیا

معرفی برخی از جاذبه های معروف آنتالیا

آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و اغلب این شهر را برای سفر انتخاب می کنند تا از تفریحات ساحلی استفاده کرده و از طبیعت لذت ببرند. تفریحاتی چون قدم زدن در سواحل، جنگل نوردی، آف‌رود، کشتی سواری و... در آنتالیا محبوبیت زیادی دارند؛ اما با این حال دیدنی هایی در آنتالیا به چشم می خورند که پیشنهاد می کنیم در سفرتان به این شهر و استان از آن ها نیز دیدن کنید.
آمفی تئاتر آسپندوس | aspendos: در شرق آنتالیا، منطقه ای تاریخی به نام سریک (Serik) وجود دارد که محل قرارگیری آمفی تئاتر باستانی آسپندوس است. این آمفی تئاتر در ۷ کیلومتری شمال شرقی سریک قرار دارد و گوشه ای از تاریخ ترکیه را برای شما روایت می کند. بد نیست بدانید که نام آمفی تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا به شمار می رود. 

دروازه هادریان | Hadrian's Gate: این دروازه در میان مردم ترکیه با عنوان اوچ قاپیلار شناخته می شود و یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا محسوب می شود. دروازه هادریان در حقیقت قسمتی از دیواریست که در گذشته دور تا دور شهر سریک کشیده شده بود. این دیوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زیبا دارد. نام این دروازه را به افتخار امپراتور روم هادریانوس (Hadrianus) انتخاب کردند. دروازه هادریان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستانی سریک است.
آبشار دودن | Düden Waterfalls: در آنتالیا آبشارهای متعددی وجود دارد که از میان آن ها دودن معروف تر است. آبشار دودن در واقع تعدادی آبشار است که در کنار هم قرار دارند و برای دیدن شان باید حدود ۱۲ کیلومتر به سمت شمال شرقی آنتالیا بروید.
پارک آبی لند آف لجندز | The Land of Legends: پارک های آبی متعددی در آنتالیا وجود دارند که لند آف لجندز، آکوا، ریکسوس پرمیوم و ددمان از مهم ترین آن ها هستند؛ اما در این میان پارک آبی لند آف لجندز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این پارک آبی قسمتی از هتل لند آف لجندز محسوب می شود که این روزها حسابی مشهور شده است. اگر در آنتالیا در جستجوی یک پارک آبی تمام عیار هستید لند آف لجندز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
ساحل کنیالتی | konyaalti beach: همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم در آنتالیا سواحل متعددی وجود دارد که بنابر سلایق تان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از میان ساحل های کوچک و بزرگ آنتالیا کنیالتی یکی از محبوب ترین ها به شمار می آید. ساحل کنیالتی رستوران ها و مراکز تفریحی، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه و صندلی های آفتاب و... دارد و به مرکز شهر نیز نزدیک است.
موزه آنتالیا | Antalya Museum: شاید جالب باشد که بدانید در شهر آنتالیا موزه های گوناگونی هم وجود دارند و با مراجعه به آن ها می توانید کمی بیشتر با تاریخ این سرزمین آشنا شوید. در این میان موزه آنتالیا محبوب تر و جذاب تر است. این مکان را با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز می شناسند. موزه آنتالیا وسیع است و ۱۳ سالن و نمایشگاه مختلف دارد.
پارک ملی کوپرولوکانیون | Köprülü Canyon National Park: این پارک آبی در استان آنتالیا قرار دارد و مساحتش ۳۶۶ کیلومتر مربع است. آنتالیا هم سواحل زیبایی دارد و هم پارک ها و جنگل های گوناگونی؛ به افرادی که علاقه مند هستند به قلب پارک های جنگلی آنتالیا بروند توصیه می کنیم که پارک ملی کوپرولوکانیون را از دست ندهند. ناگفته نماند که از میان این پارک زیبا رودی بسیار دیدنی با آبی زلال جریان دارد که مکانی برای تفریحاتی چون رفتیگ و شناست.

دانستنی های شهر آنتالیا

در این قسمت به بیان برخی از دانستی های مهم مردم و شهر و تور آنتالیا می پردازیم.
جمعیت شهر آنتالیا: ۲.۲۸۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵
اختلاف ساعت با تهران: ۳۰ دقیقه عقب تر
سطح قیمت: از استانبول گران تر و قیمت خرید اجناس در محله های گوناگون متفاوت است.
پول رایج: لیر ترکی (TRY)، هر ۱ لیر ترکیه (معادل ۲,۴۶۰ تومان). دلار و یورو نیز از گردشگران پذیرفته می شود.
زبان رسمی: ترکی استانبولی
دین رسمی: ترکیه دین رسمی ندارد و سکولار به شمار می آید؛ اما اغلب ساکنان آن مسلمان و سنی هستند در واقع آمارها نشان می دهند که حدود ۶۵ درصد از مردم ترکیه مسلمان هستند.
سوغات شهر: ظروف مسی، سنگ های چشم نظر، گلیم دست باف، چرم، جواهرات دست ساز، پوشاک و بافته ها، ادویه، کتاب های تاریخی، انواع وسایل تزیینی خانه و ...
وضعیت بهداشتی: آژانس توسعه غرب مدیترانه (BAKA) پشتیبان بهداشتی شهر آنتالیاست. گردشگرانی که از تورهای تفریحی گردشی این کشور استفاده می کنند همگی زیر نظر بیمه هستند. این شهر دارای بیمارستان های دولتی متعددی ایست که در ارتقای کیفیت بهداشت در این شهر نقش بسزایی دارند.
وضعیت اقتصادی: محور اصلی اقتصاد آنتالیا بر پایه صنعت توریست است. همچنین کشاورزی، دامپروری و کشتی سازی نیز از مشاغل مردم آنتالیا به شمار می رود.
وضعیت تحصیل: بزرگ ترین دانشگاه آنتالیا دانشگاه بین المللی آن است که ۳۰ درصد جمعیت دانشجوی این شهر در آن تحصیل می کنند. در این دانشگاه به ۵۵ زبان گوناگون صحبت می شود و دانشجویان از ۹۰ کشور مختلف برای تحصیل گردهم آمده اند.
منبع : کارناوال

No comments:

Post a Comment