Monday, November 22, 2021

آشنایی با اسکراب بدن

 

آشنایی با اسکراب بدن و خواص شگفت انگیز آن

 

ممکن است بارها نام اسکراب بدن به گوشتان خورده باشد، درحالیکه نمی‌دانید اسکراب بدن چیست و چه فوایدی دارد؟ در حقیقت اسکراب بدن را می‌توان پاک‌کننده‌ای فوق‌العاده قوی برای کل بدن توصیف کرد که دارای تاثیری مشابه اسکراب صورت می‌باشد. این محصول قادر است سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کند ضمن آنکه عملیات آب‌رسانی به پوست را هم انجام می‌دهد.  پس در نتیجه می‌توانید از اسکراب‌ها توقع داشتن پوستی نرم و لطیف داشته باشید. در این مطلب هر آنچه درخصوص اسکراب بدن نیاز دارید از طریقه استفاده تا تاثیر آن را برایتان آورده‌ایم. چنانچه خواهان پوستی نرم، پنبه‌ای و لطیف هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اسکراب بدن چیست و از چه موادی تشکیل میشود؟  

اسکراب بدن در واقع گونه‌ای لایه بردار است که برای از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسکراب‌ها از موادی زبری همچون تفاله قهوه، سبوس برنج، نمک، شکر و حتی پوست گردو تهیه می‌شود. این محصول معمولا با روغن‌های مخصوص ماساژ یا اسانس‌هایی همچون روغن‌های ضروری ترکیب می‌شود تا باعث خشکی پوست نگردد.

چنانچه در ترکیب یک اسکراب نمک مورد استفاده قرار گیرد آنرا اسکراب نمکی می‌نامند. نمک شفاف یا نمک دریا از جمله نمک‌هایی است که در تهیه اسکراب و لایه‌برداری می‌توان از آن بهره جست. پس از استفاده از اسکراب و لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از روی پوست این فرآیند با دوش گرفتن و استفاده از لوسیون بدن تکمیل می‌شود، که البته این ماساژ جنبه درمانی ندارد. حال که تا حدودی دریافتید که اسکراب بدن چیست و با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شدید بهتر است با فواید این محصول لایه بردار نیز آشنا شوید.

فواید و نحوه استفاده از اسکراب خوب

اسکراب خوب قادر به از میان بردن تمامی پوست‌های مرده از سطح پوست شماست تا جایی که ممکن است تصور کنید یک لایه‌ی زبر از روی پوستتان برداشته شده و جای آن را پوستی لطیف گرفته است. در حقیقت بسیاری به دلیل این خاصیت اسکراب آنرا کلید اصلی داشتن پوستی لطیف می‌دانند. اگر می‌خواهید در میان انواع اسکراب یک مورد را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنم اسکراب شکری را برگزینید. در حقیقت اسکراب شکری نسبت به اسکراب خشکِ نمکی ارجح است. اگر برای خرید هر چیزی به قیمت آن بهایی زیادی می‌دهید در خرید اسکراب خوب این آیتم را کمتر در نظر بگیرید، زیرا قیمت اسکراب ممکن است در نظر شما مناسب باشد ولی در عوض باعث باز شدن بیش از اندازه منافذ پوستی‌تان شده و احساس کشیدگی شدیدی در پوست شما ایجاد کند.

انواع اسکراب بدن

برای استفاده از اسکراب دو شیوه پیش روی شماست استفاده از اسکراب‌های آماده  یا اسکراب بدن خانگی.

 

شیوه استفاده از اسکراب بدن خانگی

 یکی از راه‌های ساده برای لایه برداری از بدن استفاده از لیف حمام است. البته در نظر داشته باشید همان میزان که استفاده از لیف برای از بین بردن پوست‌های مرده عالی است، شستشوی آن هم حائز اهمیت است. برای تمیز کردن لیف حمام می‌توانید آنرا در ماشین لباسشویی بندازید و در صورتی که لازم می‌دانید در هوای آزاد خشک کنید.

نحوه و زاویه صحیح لیف کشی

 در زمان لیف کشیدن از حالت پایین به بالا یعنی به سمت قلب خود تمامی بدن را لیف بکشید. بسیاری این شیوه را به عنوان یک راز زیبایی خود در حمام می‌دانند و برایشان بسیار ارزشمند است. یک نکته دیگر آنکه سعی کنید لیف کشی را از پاهای خود شروع کنید و سپس لیف را به صورت حرکت‌های دایره‌‌وار به سمت ساق‌ها و سپس به سمت تمامی بدن هدایت کنید. در آخر فراموش نکنید که تمامی بدنتان را از سرانگشتان گرفته تا بازوها ماساژ دهید.

استفاده روزانه از اسکراب ممنوع

هرچند استفاده از اسکراب برای زدودن پوست‌های مرده از سطح پوست خوب است ولی در پاک‌سازی پوست‌های مرده افراط نکنید و از استفاده بی رویه از اسکراب‌ها جدا خودداری کنید. برای همین منظور نهایتا دوبار استفاده از اسکراب در یک هفته کافیست. اگر دارای پوستی حساس هستید بهتر است مراحل لایه برداری را با ملایمت بیشتری انجام دهید.

پس از شیو کردن موهای بدن، از اسکراب استفاده نکنید

پس از شیو کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس و آسیب پذیر شده و هرگونه لایه برداری مجدد آنرا در خطر سوزش قرار می‌دهد.

پس از حمام بدنتان را چرب کنید

بعد از استفاده از یک اسکراب خوب در حمام، پیشنهاد می‌کنم حتما بدنتان را با روغن نارگیل چرب کنید. گذاشتن یک لایه بسیار ضخیم از مرطوب کننده یا روغن باعث ایجاد حسی فوق‌العاده در شما می‌شود. البته نکته مهمی که نباید دست کم بگیرید آن است پس از اسکراب زدن، به نحو درست و کاملی از مرطوب‌کننده استفاده کنید. 

خرید اسکراب بدن خوب

ممکن است قصد خرید اسکراب بدن را داشته باشید ولی ندانید از چه فروشگاهی این محصول را تهیه کنید که ضمن از بین بردن سلول‌های مرده از پوستتان به آن آسیب نزند. فروشگاه اینترنتی این‌چند با داشتن پکیج کاملی از محصولات مراقبت از پوست، از جمله اسکراب‌ها در دسته بندی محصولات لایه بردار خود خرید این محصول را برایتان آسان ساخته است. علاوه بر خرید اسکراب بدن از این سایت می‌توانید برای مراقبت‌های بعد از لایه‌برداری پوست هم اقدام به تهیه انواع محصولات مرطوب کننده یا آبرسان‌های پوستی از این‌چند کنید. انواع اسکراب‌ها را می‌توانید در دسته بندی محصولات مراقبت از پوست و در گروه کرم‌های لایه بردار پوست بیابید.

 

No comments:

Post a Comment