Wednesday, March 10, 2021

تاثیرات اینترنت بر کسب و کار ها

واقعیت این است که انجام تجارت بدون اینترنت اینروزها غیرممکن است. در کسب و کارها از ایده تا مدیریت، تولید تا بازاریابی، فروش و خرید و مدیریت حساب تا تشکیل پرونده مالیاتی به نظر می رسد اینترنت روی روش های سنتی، عملیات در حال انجام و نوآوری های تجاری تأثیر می گذارد

 

اینترنت در هر ابزاری که تجارت از آن استفاده می کند و در آینده از آن استفاده خواهد کرد وارد شده است. بدون اینترنت، هیچ چیز کارساز نخواهد بود و به همین دلیل اینترنت منبع اصلی فعلی و آینده انواع نوآوری ها، فناوری ها و الگوهای کسب کارها است.

 

به زبان سیاسی، اگر تأثیر اینترنت در ایالات متحده در کسب و کار مثبت باشد، در عرض چند ثانیه تأثیر آن بر تجارت در هند شروع می شود. این همان کاری است که اینترنت انجام داده و در آینده نیز انجام خواهد داد و در زبان مردم عادی اگر در ژاپن از سرماخوردگی آلوده شده باشید، در عرض چند ثانیه تأثیر آن روی مردم کالیفرنیا شروع می شود.

بنابراین اکنون بیایید درک و تحلیل تأثیر اینترنت بر کسب و کارها و نحوه عملکرد مثبت و منفی آن در جزئیات را شروع کنیم:

1. فرصت های بازاریابی

اکثر مشاغل از اینترنت برای بازاریابی و فروش استفاده می کنند. مشاغل می توانند از موتور جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت و وبلاگ ها برای تبلیغ محصولات و خدمات در اینترنت استفاده کنند. این امر به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. در این میان تأثیر اینترنت بر تجارت مثبت است و مشاغل قادر به رشد فروش و جذب مشتری بیشتر با کمپین های جذاب، محتوای دیجیتالی، ابزارها و با استفاده از روش های بازاریابی آنلاین در فروشگاه های آنلاین و آفلاین خود هستند. تأثیر منفی بر مشاغل کوچک است. مشاغل کوچک نمی توانند با مارک های بزرگ و روش های بازاریابی دیجیتال آنها رقابت کنند.

2. فرصت های تجاری آنلاین

اینترنت فرصت هایی را برای راه اندازی مشاغل آنلاین ایجاد کرد. این بازارهای سنتی را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، امروزه مردم تقریباً هر موضوعی را به صورت آنلاین یاد می گیرند. آنها می توانند دوره ها و مدارک فنی و غیر فنی را به صورت آنلاین انجام دهند. این تأثیر منفی بر موسسات آموزشی محلی دارد که توسط کارآفرینان کوچک تا متوسط ​​آغاز شده است اما جنبه مثبت این است که فرصتهای زیادی برای هر کس در اینترنت برای شروع تجارت وجود دارد. هر کسی می تواند یک تجارت آنلاین را از خانه خود شروع کند.

3. اتوماسیون تجاری

اتوماسیون کسب و کار فرایندی است که در آن وظایف، عملیات، مدیریت روزانه کسب و کار در برنامه ها، وب سایت ها، نرم افزارها و سخت افزارها برای برنامه ریزی خودکار کسب و کار برنامه ریزی می شود. اتوماسیون تجاری مانند یک ساعت زنگ دار کار می کند. شما ساعت 4 صبح را برای بیدار شدن تنظیم کرده اید و ساعت 4 صبح زنگ می خورد.

وقتی بیشتر کارها در تجارت، به صورت خودکار انجام می شوند، این امر هزینه مدیریت تیم های بزرگ و نیروی کار را کاهش می دهد و باعث افزایش بهره وری در تجارت می شود. این تأثیر مثبت اینترنت بر تجارت است اما بر اشتغال تأثیر منفی می گذارد.

 

تاثیر اینترنت بر کسب و کارها

 

4. فرصت های توسعه تجارت

اینترنت به طور مثبت بر فعالیت های توسعه کسب و کار تأثیر می گذارد. استفاده از اینترنت در تجارت، شرکت ها، کارآفرینان، صاحبان مشاغل کوچک را قادر می سازد تا فرصت های رشد و بازاریابی را در مکان ها و حتی کشوری جدید پیدا کنند. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل داده ها و در دسترس بودن اطلاعات، به توسعه دهنده مشاغل یا صاحبان مشاغل در ایجاد مشارکت در سطح محلی و بین المللی کمک می کند.

منطق ساده در اینجا دسترسی به داده ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل است که به شرکت ها و مشاغل کمک می کند تا فرصت های استراتژیک را برای توسعه کسب و کار پیدا کنند.

به همین دلیل اینترنت واقعاً مهم است و شما می توانید عنصر اصلی هر کسب و کار را برای ایجاد روابط تجاری با مشتریان یا شرکا بیان کنید.

5. مزایای رقابتی

تأثیر اینترنت بر رقابت در بازار زیاد است. مشاغلی که از بازاریابی دیجیتال، ابزارهای اتوماسیون آنلاین، حسابداری آنلاین، تجارت الکترونیکی و برنامه های هوش مصنوعی استفاده می کنند، مزایای بیشتری نسبت به رقبا دارند.

تأثیر مثبت اینترنت بر آن دسته از مشاغل آماده برای نوآوری و تغییر است. در غیر اینصورت افرادی که قادر به تغییر نیستند بر اساس فناوری ها و روندها، تأثیر منفی دریافت خواهند کرد.

منبع : https://canvas.mooc.upc.edu/eportfolios/972/Home/mizbanplast

No comments:

Post a Comment