Sunday, March 21, 2021

خرید عسل طبیعی

 


خرید عسل طبیعی تنها راه برای برخورداری از رژیم غذایی سالم نیست. بسیاری از مردم زنبور عسل را فقط با عسل طبیعی اش می شناسند در حالی که انسان در طول تاریخ از تمام محصولات زنبور عسل بهره فراوانی برده است بطوری که این محصولات امروز هم منبع مناسب غذایی در زندگی انسان بحساب می‌آیند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیدانه، در کنار عسل طبیعی که قطعا شناخته شده ترین محصول زنبور است، زنبورها محصولاتی همچون موم (Wax)، گرده گل (Pollen)، ژل رویال (Royal jelly)، بره موم (Propolis) و زهر (Venom) نیز دارند.

در ادامه بطور مختصر محصولات زنبور عسل را به شما معرفی می کنیم. بخاطر داشته باشید که شاید خرید عسل طبیعی کار راحتی بنظر نیاید اما با افزایش اطلاعات و پیدا کردن منبع معتبر به کار همیشگی شما تبدیل می شود.

۱- خرید عسل طبیعی، شناخته‌شده‌ترین محصول زنبور عسل؛ شیرین‌کننده‌ای که سرشار از مواد بایواکتیو است.

عسل طبیعی برای هزاران سال فقط کاربرد شیرین‌کننده داشته است. در حالی که امروز همه به ارزشمند بودن این خوراکی مفید واقف هستند. خوارکی مٌغذی و آرام‌بخش که به لطف خواص آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی‌اش در طب سنتی به وفور استفاده می‌شود. تشخیص عسل طبیعی کار ساده‌ای نیست پس حتما قبل از خرید عسل طبیعی اطلاعات خود را افزایش دهید.

۲- خرید گرده گل منبعی غنی از پروتئین‌ها و ویتامین‌ها که گزینه دوم بعد از خرید عسل طبیعی بحساب می‌آید.

بسیاری از مردم به خرید عسل طبیعی اکتفا می‌کنند و به دلیل عدم شناخت، از خواص سایر محصولات بی‌بهره می‌مانند. گرده گل یکی از آنهاست. گرده گل سرشار از پروتئین است و به همین دلیل ماده ارزشمندی برای ورزشکاران بحساب می‌آید. این خوراکی ارزشمند حاوی اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب متنوع، انواع ویتامین از جمله ویتامین‌های B، C، D، E و ویتامین پرطرفدار A است.

گرده گل مکمل غذایی ارزانی برای خانم‌هایی که به سلامت پوست، مو و ناخن خود اهمیت می‌دهند بحساب می‌آید. هنگام خرید گرده گل به تنوع رنگی دانه‌های آن توجه کنید. هرچه تنوع رنگی بیشتر باشد از خواص بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

۳- ژل رویال یک مکمل غذایی عالی برای افراد مسن

بسیاری از افراد نمی‌دانند که زنبورهای کارگر جوان برای غذا دادن به ملکه از غدد روی سرشان ژل رویال ترشح می‌کنند. لاروها یا نوزادان زنبور نیز برای رشد نیاز به تغذیه دارند که به مدت سه روز با ژل رویال تغذیه می‌شوند. اما زندگی زنبور ملکه کاملا به ژل رویال وابسته است. اگر زنبورها به یکی از نوزادها بیشتر از سه روز ژل رویال بدهند یعنی می‌خواهند آن نوزاد تبدیل به ملکه شود. بعبارتی این خوراکی ارزشمند تعیین‌کننده تبدیل شدن یک زنبور به ملکه یا کارگر است. 

۴- بره موم، محصولی کاملا ناشناخته

بره‌موم یکی از گنج‌های کندو است، زنبورها رِزین درختان و درختچه‌ها را جمع‌آوری و آن را با گرده گل مخلوط می‌کنند. تاکنون بیش از ۳۶۰ ماده مفید در بره موم یافت شده است. بره موم به چسب زنبور (Bee Glue) نیز معروف است. زیرا ماده‌ای کاملا چسبناک است که جدا کردن آن از کندو کار ساده‌ای نیست.

زنبورها حفره‌های کندو را که منجر به ورود هوا می‌شود با بره موم می‌پوشانند. بره موم بصورت خام، عصاره مایع، عصاره پودری و کپسول قابل خریداری است. بهترین نوع بره موم که از بیشترین خواصش بهره‌مند شوید مصرف آن بصورت عصاره مایع و یا پودری است.

۵- موم زنبور و برخورداری از پوستی نرم و جوان

موم طبیعی از غدد زیر شکم زنبورهای جوان کارگر تولید می‌شود که از آن برای ساخت کندو و سرپوش گذاشتن روی سلول‌هایی که از عسل پٌر شده‌اند استفاده می‌کنند.

جویدن موم طبیعی زنبور که با عسل طبیعی غنی شده باشد جایگزینی شگفت‌انگیز برای آدامس است. جویدن موم برای لثه و دندان بسیار مفید است.

موم زنبور حاوی بیش از ۳۰۰ ترکیب طبیعی است که مهمترین آنها استرهای اسید چرب است. موم تازه تقریبا رنگ سفیدی دارد. عطر موم ترکیبی از عطر عسل، گرده گل و بره موم است. خرید عسل طبیعی به همراه موم را در برنامه خود بگذارید.

منبع : https://www.isna.ir/news/99070806081/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%DB%B5-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1

No comments:

Post a Comment