Thursday, August 12, 2021

آنتی فوم چیست

 


آنتی فوم چیست

کف گیرها، کف موجود را از بین می برند و آنتی فوم ها از تشکیل بیشتر کف جلوگیری می کنند. آنتی فوم به منظور جلوگیری از تولید کف ناشی از واکنش های مختلف فیزیکی و شیمیایی به کار می رود.

در بیشتر واکنش های شیمایی، کف تولید می شود. آنتی فوم یا دیفومر به منظور جلوگیری از ایجاد فوم در طی واکنش مواد استفاده می شود.

فوم می تواند از طریق مکانیکی یا از طریق یک مکانیزم شیمیایی مانند تخمیر به وجود آید. آنتی فوم در سیستم های مختلف تحت تاثیر دما، pH، حلالیت، فشار و سازگاری مواد شیمیایی، کار می کنند.

علت استفاده از آنتی فوم چیست ؟

به وجود آمدن کف در صنعت های مختلف از جمله عواملی می باشد که در بازدهی تولید، اثر منفی و نزولی ایجاد خواهد کرد. تولید کف مشکلات زیادی را در بر می گیرد و تاثیرات نامطلوبی را بر صنعت مربوطه به وجود می آورد. از این رو استفاده از آنتی فوم امری ضروری می باشد. به طور کلی کف در فرآیندهای فرآوری مواد غذایی، تولید مواد شیمیایی، تخمیر، صنعت نساجی، تولید چسب، چاپ جوهر، رنگ، پوشش و رزین در اختلاط، فیلتراسیون، رقیق سازی، پر کردن ظروف محصول، تقطیر و رفلاکس به وجود می آید. به وجود آمدن کف در صنایع مختلف باعث کاهش بازده تجهیزات و تحمیل هزینه‌‌ های بالا می‌ شود، به همین دلیل کنترل و اقدامات لازم برای حذف این پدیده ارزش بسیار زیادی دارد. در فرآیندهای صنعتی ، فوم ها مشکلات جدی را ایجاد می کنند. آن ها باعث ایجاد نقص در پوشش های سطح می شوند و از پر شدن کارآمد ظروف جلوگیری می کنند.علاوه بر این، سرعت واکنش های شیمیایی را کاهش می دهد.

منبع : https://cutt.ly/EQz6XnQ

No comments:

Post a Comment