Friday, August 27, 2021

پروژه آماده افتر افکت چیست؟

 

پروژه آماده افتر افکت چیست؟ آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت

این سوالی است که برای خیلی از تازه کاران پیش می آید. مخصوصا زمانی که یک پروژه آماده افتر افکت حرفه ای را دانلود می کنند. پس از باز کردن پروژه با انبوهی از کامپ های تو در تو مواجه می شوند که ممکن است آن ها را از کار با افتر افکت پشیمان کند.

اما نگران نباشید. ما سعی می کنیم در این مقاله شما را با انواع مختلف پروژه آماده افتر افکت حرفه ای آشنا می کنیم. تا بتوانید به راحتی فوتیج و تصاویر دلخواه خود را در آن جایگزین کرده و کلیپ خود را در سریع ترین زمان ممکن آماده رندر نهایی کنید.

قبل از دانلود پروژه آماده افترافکت

قبل از دانلود هر پروژه آماده افتر افکت می توانید در متن هر پست دانلودی، نسخه قابل استفاده، تعداد عکس یا فیلمی که می توانید در پروژه جایگذاری کنید را مطالعه نمائید. ذکر این نکته لازم است که چنانچه نسخه نرم افزار شما از نسخه ای که در پست مربوطه به آن اشاره شده بالاتر باشد، مشکلی در باز کردن پروژه نخواهید داشت. ولی اگر ورژن نرم افزار شما پایین تر از ورژنی باشد که پروژه با آن ساخته شده، هنگام باز کردن فایل با خطا مواجه خواهید شد.

After Effects Template

باز کردن پروژه آماده افتر افکت

پس از خارج کردن فایل دانلودی از حالت فشرده، به دنبال فایلی با پسوند AEP بگردید. این پسوند فایل های نرم افزار افتر افکت می باشد. ممکن است یک پروژه شامل چندین فایل AEP باشد. این اتفاق معمولا به سه دلیل رخ می دهد.

– پروژه دارای AEP سازگار با نسخه های مختلف افتر افکت است. در این صورت فایلی که با نسخه افتر افکت شما سازگار است را باز کنید.

– پروژه آماده افتر افکت دانلود شده دارای دو نوع با و بدون پلاگین هست. در این صورت معمولا دو پوشه مشاهده می کنید با نام های With Plugin و No Plugin یا Without Plugin. که به ترتیب به معنی با پلاگین و بدون پلاگین می باشد. معمولا نسخه های بدون پلاگین دارای حجم بیشتری هستند اما زمان کمتری را برای رندر می برند. چنانچه نیاز به شخصی سازی خاصی ندارید و صرفا جایگذاری عکس و فیلم یا متن نیاز شما را برطرف می کند، از نسخه بدون پلاگین استفاده نمائید.

– پروژه آماده افتر افکت دانلود شده شامل مجموعه ای از ترنزیشن های آماده افتر افکت در قابل چندین پروژه می باشد. به همین خاطر سازنده هر سبک ترنزیشن را در یک فایل مجزا ذخیره کرده است.
به طور کلی ترنزیشن های آماده افتر افکت به دو دسته هستند یا به صورت اسکریپت و پلاگین که به عنوان یک برنامه جانبی روی نرم افزار نصب می شوند. و یا به صورت پروژه آماده می باشند که در این صورت برای استفاده از هر یک از ترنزیشن ها باید فایل AEP آن را در پروژه مورد نظر خود Import کنید. طبیعتا کار با پریست و پلاگین به این دلیل که نیاز نیست در هر پروژه به صورت مستقل باز شوند، آسان تر خواهد بود. اما متاسفانه پریست ها تنوع زیادی ندارند در صورتی که با دانلود پروژه های آماده می توانید به طیف وسیعی از ترنزیشن ها دسترسی پیدا کنید.

منبع : https://ezdesign.ir/cat/projects/

No comments:

Post a Comment